czwartek, 28 sierpnia 2014

Kiedy najwcześniej można się dowiedzieć czy jest się w ciąży???

Maybe baby... no i znowu ten sam rytuał: test, rozczarowanie, kolejna próba, rozczarowanie itd.  

Jestem teraz na rozdrożu...i mam spory dylemat...
Wczoraj minął tydzień od dnia wykonania u mnie pierwszej w życiu inseminacji. W 4 dni po jej wykonaniu zrobiłam badanie krwi i progesteron wyszedł mi wręcz przerażająco wysoki, zaś prolaktyna, która zawsze u mnie była na zdecydowanie zbyt wysokim poziomie z tego powodu przyjmuję od dwóch lat Bromergon była tym razem sporo za niska... Może to być jednak efekt przyjmowania przeze mnie luteiny w celu podtrzymania ewentualnej ciąży...

Zachęcona wysokim wynikiem progesteronu zrobiłam test, potem drugi i trzeci...każdy (jak widać na załączonym obrazku) negatywny, choć teoretycznie, zgodnie z zapewnieniami producenta, powinny wykryć ciążę już po 6 dniach od zapłodnienia... Wiem, że jest jeszcze dość wcześnie, żeby cokolwiek przesądzać, ale jestem przerażona taką rozbieżnością w wynikach progesteronu i HCG, a poza tym do 10 dnia po zapłodnieniu muszę podjąć ważną decyzję i muszę wiedzieć czy jestem w ciąży...


Do końca sierpnia muszę zdecydować czy wybiorę się w przyszłym miesiącu w dość daleką, męczącą podróż lotniczą do kraju o zdecydowanie innym klimacie niż Polska. Taka podróż lotnicza i drastyczna zmiana klimatu na pewno nie są wskazane we wczesnej ciąży, ale skąd mam wiedzieć, skoro decyzję muszę podjąć jeszcze przed terminem ewentualnej miesiączki??? Podróż jest częściowo służbowa, a częściowo stanowi wyjazd wypoczynkowy, kraj, do którego miałabym jechać- piękny i egzotyczny, dlatego też nie chciałabym rezygnować z wyjazdu, jeśli w ciąży nie jestem. To byłaby "podwójna kara"... Ten wyjazd miał być dla mnie pocieszeniem po ewentualnych niepowodzeniach i miał stworzyć mi możliwość chwilowego zapomnienia o kłopotach i zmartwieniach.

Dlatego tak bardzo dla mnie ważne jest to, czy jestem w ciąży i czy istnieje możliwość dowiedzenia się tego przed terminem spodziewanej miesiączki? Na pewno wykonam badania beta HCG z krwi, ale obawiam się, że w 22 dniu cyklu może być nadal za wcześnie na wiarygodny wynik...a niestety zgłosić chęć wyjazdu muszę do końca sierpnia i nie ma uproś...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz